Projektet PAUS får beviljat finansiering

Publicerad

Projektet PAUS står för Personrörlighet för Akademin med Utbildningsfokus och Studentmedverkan. Syftet med PAUS är att fördjupa studentmedverkan och utbildningssamverkan mellan akademi, näringsliv, myndigheter samt civilsamhället. Detta slags samverkan ska främja livslångt lärande genom att stödja processer som skapar ett fördjupat utbyte mellan akademin och samhället. Beredningsprocessen som nyligen avslutats har nu valt att bevilja projektet, som finansieras av Vinnova med stöd av Göteborgs universitet.

-Vi börjar arbeta med PAUS redan i januari 2019. Först ut är studenter som ska gå vår nya kurs Multimediala arkiv: kritiska perspektiv. De kommer att bli involverade i projektet genom platsbesök på Göteborgs stadsmuseum och en workshop. PAUS-projektet ska resultera i förslag som kan göra ett framtida göra Studiecenter för scenkonst synligt, delaktigt och tillgängligt.